17 oktober 2010

Söndag afton. Snart sovdags

Japp, så kan det vara. Slutet på en lite ovanlig vecka. Imorgon blir min nya vardag att snickra å banka å läsa ritningar och lära mig armering med betong å sånt. Det blir spännande. :) Så nu får jag börja stiga upp lika tidigt som min gode vän i Hovmantorp. Typ senast kl 6, för att man ska kunna ta det lite chill på morgonen och få en bra start på dagen.

Imorgon på skolan så antar jag att det blir lite information, prova ut snickarbyxor och arbetsskor, kolla vilka verktyg vi får låna, osv... Kanske till och med börja med nåt typ av projekt. Jag har ingen aning faktiskt. Jag är ju inte så duktig på att ta bilder å sånt där jag själv är med på kortet, haha, men vi får la se om det blir nån skillnad på det nu när man börjat blogga. Undra vart man kan parkera bilen där borta...

I morse var det frost på bilen förresten. Var lite spännande att ta bort det eftersom vi inte införskaffat nån skrapa än till det så vi fick improvisera lite och ta vad vi hittade i bilen. Kanske dags att smäcka på vinterdäcken snart om det fortsätter i denna takten. Men himla fint är det med hösten. :)

1 kommentar:

  1. Du Robban - ta med degskrapan ut i bilen! Och en påse salt om du får det isigt;-) Men sommardäck är inte rätt grej nu om man vill rulla säkert med sig själv och bland andra. Kör fint och ge rapport på första snickardagen så fort du hinner! KraM

    SvaraRadera

Bloggintresserade