18 oktober 2010

Snickerdoodledandy

Såja! Då har man tagit sig igenom den första skoldagen då. :) Det har blivit ett par förändringar till min nackdel. När jag var där på studiebesök i mitten på december förra året så var kläder, skor, böcker och annat gratis för alla studenter. Men nu har det gjorts en ändring så att vi som går utbildningen via komvux måste betala allt sånt själva. Så det blir ca 1500 kr för kläder och skor (till att börja med, kan ju behöva en arbetsjacka när vintern kommer och vi arbetar en del utomhus), samt ca 2500 kr för alla böcker. Dyra tycker jag, men men. De kommer vara till stor nytta så det är ingen idé att gnälla för det. Jag är fantastiskt glad att vi har det här översättningsjobbet så att vi har lite buffertpengar på gång som kan användas för tillfällen som detta. :)

Vi bestämde oss för att göra slag i saken också och införskaffa en juicemaskin. Eller råsaftcentrifug som en del kallar det. Nyttigt OCH gott! Hur ofta händer det liksom... ;)

Här kommer ett par bilder på min vackra utstyrsel som kommer vara mina vardagskläder från och med idag. Hoppas farfar uppe i himlen tycker jag gjort ett bra val. Han var ju snickare, byggmästare, eller vad det nu kallades det han gjorde. Och så har vi ju morfar också. Där har jag fått min mesta träning inför detta yrkesval kan man väl säga. Jag började med att lära mig hur man drar ur spik och rätta till de som går att återanvända. Smålänskt blod i min kropp så här slösas inget!

...the bilder... ;)



  ...japp så ser man ut.. :P

2 kommentarer:

  1. Hejsan Robban! Så fin du är - synd att det kostade en massa, förstås. Du passar som snickargubbe - det ser man direkt;-) Ringde till Mormor och Morfar och läste upp texten för dem och de är så glada och stolta och hälsar så jättemycket till er båda. Tur du skrev det där om Morfar - det ger massor av poäng;-) Farfar utdelar nog också poäng i himlen, kan man tro. Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. :) Du ær så snygg!! :)Min snickargubbe! <3

    SvaraRadera

Bloggintresserade