18 oktober 2010

Hur många gånger kan man stiga upp egentligen?

Japp... Det blev precis som jag befarade. Men man känner väl sig själv så pass väl att jag inte borde vara förvånad. Men i vanlig ordning så var det väl egentligen inte några problem att somna inför något nytt som händer. Men däremot att vakna. Det gör jag hela tiden känns det som. Säkerligen för att man inte vill bli försenad till en ny dag på en ny plats där man har en tid att passa, kl 8 på morgonen.

Så min stackars kropp får för sig att drömma drömmar då så att jag får för mig att det är dags att stiga upp. först kl 01:20, sen 03:00, sen nån gång till, och sen vid ca 04:30 och så slutligen 05:59, en minut innan väckarklockans milda plingeling gör sig påmint. Och det är ju lätt att bli lurad, för det är ju lika mörkt mitt i natten som på morgonen så här års.

Kanske min gode vän in Hovmantorp har rätt med att livet blir lite lättare med en sån där Wake-up light. Då vet man iaf att det är natt fortfarande om den inte börjat lysa nåt, och behöver således inte pilla med mobilen för att bekräfta att det fortfarande är alldeles för tidigt att stiga upp.

Japp japp. Dags att göra sig i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade